View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg skiller dem utifra hva jeg tror er riktig, og det slik som dette:

MDMA: ren MDMA er i krystallform. Så når jeg snakker om MDMA så er det dette jeg tenker på
Molly: En løs betegnelse for et rusmiddel som kommer i pilleform, gjerne kalt ecstasy, der den underliggende antakelsen er at MDMA er stoffet som i klart størst grad står bak rusen man får av pillen. Disse pillene *kan* og har ofte ekstra stoffer i seg som f.eks koffein, 2CB, amfetamin osv. for å forsterke den rusen man får, men kan også veldig ofte ha uønskede midler midler innblandet som f.eks kokain, meth og/eller heroin.

Jeg sier ikke at man skole mer på MDMA produkt i krystall form på generell basis, men det er mye enklere å blande inn eller forfalske rusmidler som kommer i pilleform.
Vis hele sitatet...
rusinfo.no skriver de:

Først litt klargjøring av begreper. «Molly» er slang for MDMA, og MDMA er virkestoffet i Ecstasy. Begrepene brukes om hverandre, men «Molly» og Ecstasy er som regel det samme.

Molly og MDMA er det samme. Dog er det litt bastant av dem å si at MDMA er virkestoffet i ecstasy. Det kan være virkestoffet, men ecstasy kan inneholde flere andre rusmidler.