View Single Post
KasperAG's Avatar
Trådstarter
105
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du skriver du er bipolar. Så leser jeg at du har økt forbruket av øl. Kan det tenkes at det er en manisk fase eller at det går den veien at det er årsaken til at du merker det positive i livet? Aner ikke åssen det er å være bipolar eller hvordan det føles når det går fra motløshet til det helt motsatte. Har hørt eller lest at folk som er manisk kan få økt trang til alkohol. Har du noen metoder for å skille økt livsglede fra lsd og manisk tilstand? Vil si at jeg finner dette med lsd som medisin fascinerende og håper at dette virker for deg også på lang sikt slik at du får det livet du alltid har ønsket deg. Lykke til med prosjektet.
Vis hele sitatet...
Hei, ja, tenkte på at jeg burde skrive noen ord om dette med mani da jeg skrev det forrige innlegget. Jeg har lest flere steder at psykedelika kan utløse mani og har vært veldig oppmerksom på dette for å følge med på faretegn. For min del er det i stor grad økt pengebruk, våkennetter og at jeg bli veldig usammenhengende i budskap og oppførsel blant folk. Jeg har ikke opplevd dette foreløpig - og jeg har også bedt mine nærmeste se etter tegnene jeg pleier å vise i mani (da man selv ikke er den beste til å avgjøre dette, selv om man kjenner alle faresignalene. De gangene jeg har havnet på fylla i maniske perioder har jeg heller ikke klart å stoppe på 2-4-6 øl. Da er det fullt kjør og jeg foretar meg også en del særdeles dumme ting. Så, ifølge mine nærmeste og slik jeg opplever det er jeg ikke i en mani. Etter oppstart av mikrodosering har jeg gjort mye - men dette har vært målrettet, fornuftig og ting som måtte gjøres. I en mani gjør jeg ufornuftige ting på impuls uten tanke på konsekvenser fordi jeg bare "må gjøre det". Nå har jeg bare en følelse av kontroll og klarhet. Energinivået er heller ikke der oppe som under en mani. Jeg blir sliten på ettermiddagene og ligger og hviler en time - behov for hvile er ikke-eksisterende under mani for min del.

Men det er et veldig viktig innspill og noe alle med en bipolar lidelse må være klar over!