View Single Post
Hei !
Har et lite dilemma. Ble tilbudt drømmejobben som innebærer en del pendling. Fikk jobbtilbudet sendt på mail etterpå og det er lavere lønn enn det jeg har pr. dags dato...

Greia er at jeg har jobbet i selskapet i en del år og har økt i gradene ganske radig. Har en lederstilling for egen arbeidsplass der jeg jobber nå og jobben jeg er tilbudt er en form for lederstilling , men på landsnivå. Så jeg vil på en måte lede de lederne jeg selv har vært nå kan man si. Uten å røpe for mye om hva slags jobb det er.

Men slik jeg ser det så er drømmejobb tilbudet 100k for lite enn det jeg ønsker i året. I forhold til tilbudet jeg fikk så har jeg allerede 50-70k høyere lønn i dag hvis man tar med bonuser og slikt som jeg får ganske ofte . Og siden drømmejobben er en jobb der jeg skal pendle mye og det forventes mye mer arbeid så føler jeg det bare er rett og rimelig å tjene vesentlig mer enn jobben jeg har i dag når dette er på landsbasis. Samtidig så har ikke drømmejobben bonus så der er det fast lønn whatsoever. Og tviler på at overtidsarbeid er å snakke på da jeg aldri har fått det før, ja vet det er fucka men orker ikke den diskusjonen.

Samtidig ikke for å skryte av meg selv så vet jeg at jeg er ganske ettertraktet for jobben. Og vedkommende andre som ikke fikk jobben tjener mer enn meg til vanlig på en annen plass(2k mer i måneden), men jeg vet at vedkommende hadde samme inntrykk som meg i forhold til lønnen(kjenner personen godt). Så jeg vet at om jeg takker nei til slutt pga for lite lønn så mister arbeidstager den andre potensielle kandidaten også.

Er det urimelig å be om såpass mye høyere lønn enn tilbudet? Eventuelt hvordan gå frem på en så pen måte som mulig?

Økonomisk sett så kan jeg ikke gå for det tilbudet som er satt uansett så jeg må uansett ha en vesentlig forbedring til å ta jobben. Greit det er en råkul jobb, men til slutt så jobber man ikke for morro skyld. Man gjør det for pengene(eller hvertfall jeg gjør det).