View Single Post
Sitat av Btyven Vis innlegg
Vel, jeg vil vel påstå at om man skal sone 3 år, så må man regne med at noen får greie på hva man faktisk sitter for. Eventuelt må man ha en god cover-story og satse på at ingen spør om å få se fangejournalen. Nekter man å vise den, så blir du stemplet voldtektsmann, så enkelt er i grunnen det.

Jeg satt for grovt bedrageri og dok.falsk, og ble fortalt det at mange voldtektsmenn og pedofile bruker bedrageri/underslag som cover-story, så jeg opplevde å bli spurt flere ganger om å vise journalen faktisk.

Sånn ang. hvor man blir sendt, så tror jeg faktisk Kriminalomsorgen heller prioriterer å sende de som er dømt for den slags til de små ganske oversiktlige avdelingene, istedenfor å sette dem i de større fengslene der vaktene har mindre oversikt, nettopp for å unngå bråk. Dog spørs det vel litt hvor i landet det er snakk om, og hvordan det er med kapasitet osv.
Vis hele sitatet...
Hvor tøffe er folka inni der?Det er jo litt av hvert vil jeg tro? Bør man lære seg kampsport eller noe selforsvar før man går inn, eller er det egentlig poengtløst.Voldtekter skjer ikke ?

Etter å ha lest denne artikkelen fra natt&dag så er det jævla mye rart som skjer der.Du kan potensielt bli drept hvis det er så mye våpen inni der som de sier.

Mange utlendinger? Hvordan skal man gjenkjenne hvem man kan stole på bli kompis med?Burde jo være en del førstegangs sonere liksom.

Han kompisens sak er i forhold til ei jente han datet også en kveld han var invitert hos henne og de rotet på senga, hun var tydelig med på det.Han starter å føre penis uten kondom inni henne, hun skriker og sier hun ikke har sex uten kondom.Han trekker seg umiddelbart og hele penetreringen værte i 1-2sek. Hun griner og det hele ender kort fortalt med det.Hun sier i første omgang at hun ikke skal anmelde, men endrer mening etter å ha spurt om penger i forkant . Anmeldeslen kommer 5måneder etter hendelsen.

Nå vet jeg ikke hva sjansen er for å bli dømt for dette, men etter å ha lest en del saker fra Lovdata så virker det som de dømmer folk på grunnlag av om de tror han har gjort det selv om det ikke er bevis.

Hva er din mening i forhold til en dom her?