View Single Post
Nå prøvde jeg å koble til den tuneren som ikke har oppdatert FW. Den gikk rett i oppdatering, som den første gjorde når den sto bak Altibox sin router, men forskjellen er at etter oppgradering, så har jeg fortsatt progress bar, og den klager over TMS ved 80%. Så den delen ser ikke ut til å fungere som den skal, uten at jeg skjønner hvorfor. Dette er jo dårlige nyheter for fremtidige oppdateringer.

Nå som ting er sånn høvelig oppe og kjører, ville jeg forsøke å dra i gang den tuneren som fortsatt ikke hadde oppdatert FW. Etter at den fikk IP-adresse, så fikk jeg beskjed om at det var ny FW tilgjengelig, og den ble oppdatert. Men den FWen er ikke den samme som jeg fikk når jeg var koblet til Zyxelen fra Altibox! Denne FWen har samme progress bar som før, og jeg får TMS error på 80%, samt at alt står på engelsk i stedet for norsk som på den andre. Og TV fungerer heller ikke.

Da er det kanskje flere IP-segmenter som må routes over til VLAN101? Men som sagt så klarer jeg ikke å få ut noe særlig i Wireshark. Noen andre som kan forske på dette? Redd dette kan påvirke fremtidige oppdateringer.
Sist endret av BillyIdle; 11. august 2017 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.