View Single Post
Jeg vil påstå at det store problemet med "utvidet bevissthet" er at du ikke lengere ser vitsen med å pakke inn tankene dine, men si ting som de er.

Det er nok endel av oss som tenker og analyserer på samme måte, men de fleste der ute tror det er nødvendig å kamuflere tankene før man sier det med ord.

Det blir mye frustrasjon og fortvilelse av at folk bare ikke kan si det "som det er". Slik er det jeg opplever det i hvertfall. Skulle det være noe som skiller deg fra "massen", er det kanskje at de fleste som har hatt en "nær døden opplevelse", om det er en ulykke eller en "tur" hvor du ikke lengere kan si om du skal dø, om du noen gang kommer ned, eller om du kanskje er død.

Jeg liker å kalle dette for en "egokollaps", og etter denne opplevelsen vil jeg påstå, du ikke lengere ser meningen med å "gå rundt grøten" uansett sitvasjon, for en som har hatt en "egokollaps" vet vi er det samme og at vi er i samme "båt". Det er hva jeg hadde å si hvertfall, kanskje jeg er på villspor, men bruk hvertfall bevisstheten din til det "gode" så langt du klarer.

Husk du er også "bare" et menneske. Kjenner meg godt igjen i det du sier hvertfall( liker jeg å tro).