View Single Post
Først og fremst: Tatoveringer er et helt personlig valg, og det spiller egentlig ingen rolle hva andre mener om det. De kan se kule eller teite ut, men med mindre det er snakk om din livspartner, så spiller det jo ingen rolle hva andre pryder seg med.

Med det sagt, så er det ikke til å komme utenom at en del av oss ser på enkelte tatoveringer og tenker at den personen enten ikke eier estetisk sans, ikke evner å tenke litt fram i tid eller bare gir helt faen. En tatovering kan se kul ut, ja, men jeg har aldri syntes at noen faktisk er kulere eller mer tiltrekkende fordi de har en tættis. Derimot har jeg følt det motsatte mang en gang.

Finnes det en tegning som er så rå at den er verdt å bære med seg i lærhuden hvor enn man går? Eh, nei, sier jeg. Livet forandrer seg stadig vekk. Hvorfor skal man forplikte seg til en uttalelse eller et utrykk som må brennes vekk med laser for å få bort? Og hvorfor gjør man det i utgangspunktet? Hvilket behov er det egentlig man prøver å dekke med en tatovering? I hvert fall greit å få avklart det før man bestemmer seg.