View Single Post
Kjenner meg veldig igjen i det der. I klassen min (VK2 Allmennfag) utsettes samtlige innleveringer et par-tre ganger, men aldri prøver. De som ikke er der på prøvene må legitimere fraværet og får èn sjangse til. Innleveringene derimot, der er de alltid noen som kommer med unnskyldninger om at PC'n eksploderte, strømmen gikk, huset brant osv osv osv. Klassen min var første kull på skolen som testa ut IKT i alle fag. Stor sattsing fra alle hold, vi fikk tilogmed egne bærbare PC'er. Vi er tilknyttet Class Fronter, en slags interaktiv læringsplattform, og bruker det i stort sett alle fag. Derfor er det slik av vi kan levere hjemmefra, og til alle døgnets tider. Alikevel må innleveringsmapper gjenåpnes og frister utsettes fordi enkelte ikke gidder å levere til rett tid. Dette resulterer i grinete lærere som bruker halve timen på å prøve å få disse slubbertene til å forstå. Den delen av klassen som alltid er punktlig, opptrer i harnisk og kjefter og smeller. Sånt blir det dårlig klassemiljø av også! Senest i dag ville noen ha utsettelse på en norskoppgave, men da satte tillittseleven ned foten og læreren ombestemte seg. I dag var jeg en av de som ikke var klar for levering, desverre. Måtte ta noen snarveier, men ble akkurat ferdig. Litt avsporing her nå, men prøver å få fram at jeg kjenner til begge sider. Både de "dumme" og de som alltid er punktlige.