View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det du trenger er Antabus og AA. Jeg vet det ikke er svaret du vil ha men sånn er det. Jeg er alkoholiker selv som sluttet 2019, men har hatt sprekker nå som gjør at jeg må rykke tilbake til start.
Jeg masa også om sobril og de greiene der, fikk et par pakker også, men det hjelper lite på selve problemet. Sobril blir litt sånn «Drit i årsaken-kurer symptomet» faktisk. Innerst inne er det den avslappende følelsen du vil ha på sobril, den samme som man får av alkohol.
Det funker ikke å prøve å slutte, det som funker er å slutte. Antabus er effektivt i starten, kanskje første året. Problemet er vel at førerkortet ryker i 6 mnd om du søker hjelp hos lege, så du kan starte hos AA.
Første steg er at i dag, akkurat i dag, kjøper du ikke alkohol. Null innkjøp. Har du rester hjemme ok men ikke kjøp nytt. Gjenta i morgen, og så tar du dag for dag når du blir tom.

Hold deg i aktivitet, kom deg ut og bruk dagene godt så har det plutselig gått noen dager. Jeg drakk tungt og klarte det selv med sprekk nå etter noen år så dette fikser du også. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takker for informativt svar! Tror faktisk Sobril kan være noe for for meg, fordi jeg VET hva som har forårsaket det og har jobbet med det, men føler det som et fysisk behov... Er ikke trygg på å gå til en off. distans for å få Antabus, men går an å kjøpe på nettet. MEN nå hjelper vel ikke det på selve 'suget'...?' Godt at jeg allerede har kjøpt i dag, da! Ja, jeg skal ikke bare PRØVE, men SLUTTE!