View Single Post
Sitat av Atheos Vis innlegg
Hva er det du prøver på?
"Så, hvorfor kan vi ikke bare like enkelt tro litt mere på det og være "åpne"?

Hadde du giddi å engasjert deg litt mer i tråden og emnet, ikke bare skumlest og skippa sider, så hadde du ikke slengt ut av deg sånt svada som det posten din består av.

Veldig mange mennesker har misforstått "kraften" til tilfeldigheter. Det er mange som tolker tilfeldigheter som åpenbare tegn. På lik linje blir det at man ser stort sett det man vil se.
Det jeg sliter med å forstå er at de fleste her har gått på skolen, hvor man har lært om alt fra universet til planter. Hvor passer spøkelser/ånder/gud inn i bildet?
Det er skrøner som ble dratt altfor jævlig langt.
Vis hele sitatet...
Jeg var litt sliten der, fordi det er litt sent og fordi jeg hadde det litt travelt... Vel... Husk på at man har ikke alltid lært om planeter på skolen heller... Jeg ville bare svare på den først.

Jeg er faktisk åpen for at det fins, men også for at det ikke fins.... Men jeg føler at jeg er litt me rpå det paranormale sin side, vel, ja, det fins mange tilfeldigheter... Og hvorfor kan ikke den tilfeldigheten være et gjenferd?
Jeg ser ingen vits i å argumentere mot deg...

Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, de sa ikke det. Man har visst at jorden er rund siden de gamle grekerne brukte vitenskap for å slå det fast for drøyt 2000 år siden. Vitenskapen ble til for å forhindre at folk skal gjøre konklusjoner som at jorda er flat bare fordi det virker slik for de som står på den.


Fordi kameraer og lydopptakere fungerer på samme måte som øyet og øret. Fotoner går gjennom hornhinnen og treffer netthinnen, som gir et signal som går videre til hjernen – og fotoner går gjennom kameralinsen og treffer en bildebrikke, som gir et signal som går videre til lagringsenheten. Varierende lufttrykk trekker og skyver i trommehinnen, som gir et signal som går videre til hjernen – og et varierende lufttrykk trekker og skyver i en mikrofonmembran, som gir et signal som går videre til lagringsenheten. Hvis det lar seg høre eller se, så lar det seg spille inn.


Enkelt og greit fordi det er ingenting objektivt som tyder på at det er riktig. Man kunne stilt det samme spørsmålet om nisser, troll, huldra og nøkken. Selv er jeg "åpen" i den forstand at jeg ikke utelukker noenting 100% med mindre det faktisk er 100% motbevist, men jeg behandler likevel ekstremt små sannsynligheter som nettopp ekstremt små sannsynligheter.
Vis hele sitatet...
Apropos det med kameraer og opptakere: Vel... De fleste kamera og opptakere er laget helt likt, men hos mennesket er de ikke alltid, små ting... Som kan føre til at noen oppfatter det noen andre ikke oppfatter. Jeg har ikke sagt at dette er grunnen men at det er en mulighet.

Som noen har sagt, det fins lite bevis på at det fins, men også på at det ikke fins.