View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei , oppdatering etter dagens tlf. Spurte om andre leger var til stede denne uka men det var kun vikar. Takk og pris var det en annen lege og vedkommende skrev ut det jeg skulle ha med en gang uten problem. Jeg ga også beskjed da jeg ringte at er man vikar for noen skal man kunne utføre samme oppgave som dem man vikarierer for.
Jeg har også lest at en lege kan la være å gi deg medissin , men da må det være en god grunn som at du skal forsøke en annen behandling og at legen har et opplegg til deg som er like godt/bedre enn det du har gått på. Det å kutte medisiner sånn er ikke lov ( sjekk han youtubelegen Wazid (?) og resepter ).
Nå har det ordnet seg for meg men i samtaleloggen vil det stå at jeg reagerer på at en vikarlege ikke kan utføre jobben til den personen er vikar for , så dette er noe min fastlege vil se og min lege er densom er sjef på kontoret der.
Jeg skal i løpet av august mest sannsynlig på time og vil da ta det opp og si at det må være mulig med skjønn og hvis ikke , så må da legen kunne gi dispensasjon til vikaren om at så lenge pasienten går fast på noe , så kan du skrive ut ny resept.