View Single Post
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Nye stillongser har jo ingen affeksjonsverdi
Vis hele sitatet...
Fair enough.
Om jeg må gi fra meg min egen stillongs, da tror jeg heller vil gå uten smarttelefon altså.

Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jeg tror ikke problemet er antall celler eller mangel på informasjon, det er hvordan de ønsker at samfunnet skal se ut.

Å kunne miste lappen uavhengig om du kjører i ruset tilstand eller ei, har og er, en veldig effektiv måte å holde mange unna cannabis. I forhold til andre vestlige land så holder Norge fast ved en feilslått ruspolitikk, pga ønske om hva vi skal være og ikke hva vi er.

Igjen, jeg tror ikke det er uvitenhet som gjør det. Se på dette idiotiske forslaget om å forby alle smakstilsetninger i dampvæske utenom etterligninger av tobakk.

Det er en eneste grunn for det forbudet. Å tro at de vil gi oss friheten til å røyke cannabis, samtidig som de nekter oss føkkings jordbærsmak i dampvæske er rimelig naivt, vel i min oppfatning.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hvorfor du ser så mørt på det hele, jeg ser på det slik at vi prøver å gjøre samfunnet trygt for idioter, noen ganger så tar vi litt for hardt i å innfører forbud mot ting man ikke vet nok om, men i de fleste tilfeller så er forbud av god grunn, "for å ikke invitere nye brukere med gode smaker" blablabla, tanken er god, men de tenker ikke på at sunne, friske normale folk ikke har interesse av å begynne med nikotin produkter når man vet alt man vet om de i dag, de er jo ikke spesielt sunne.
I et informert samfunn så ender man opp med å stort sett bare ramme de som allerede bruker nikotin.

Lite gjennomtenkt og manglende informasjon, det er ting som går igjen i politikken våres.

Hvordan kan man tvangsfore politikere med informasjon de ikke vil ha?
Gjennom rettsapparatet, man trenger ikke en lovendring heller, man trenger bare så tvil blodprøver og hvordan dette med prøvetakning skal foregå.
Siden loven er basert på manglende data - FN's tidligere forbud bekrefter jo det, de ikke hadde lov å sette opp en studie som kunne verifisere om lovforslaget holdt vann i forhold til medisinsk data, de hadde heller ikke noe annen cannabis relatert data å støtte seg på annet enn - hvordan man på tiden trodde at cannabis fungerte på kropp og sinn.
Det burde ikke være spesielt vanskelig å så tvil med alt man vet og kan dokumentere om cannabis i dag.

Det er helt sant som du sier - Som de vil at samfunnet skal se ut.
Men den tid er forbi, nå er det hvordan du og jeg vil at samfunnet skal se ut.
Vi lever i en tid hvor informasjon flyter fritt, informasjon kan verifiseres og igjen verifiseres opp mot andre informasjonskilder.

Jeg har troa på at det finnes flere gode menneske i Norge som bare trenger å få riktig informasjon foran seg for å kunne påvirke retningen videre.