View Single Post
Sitat av Ringen365 Vis innlegg
De som ikke stiller seg bak det _abc_ skriver her, vet ikke sitt eget beste..
Vis hele sitatet...
Jeg veit mitt eget beste Så stiller meg absolutt bak denne. Sånn ellers blir slike tråder drit meningsløse når f.eks BeardedFreak slenger ut påstander om at kryotovalutta er særs sporbart uten å underbygge den med annet enn en uløst sak hvor kryotovalutta er tatt i bruk som eneste kilde. Eller hva f.eks "med flere" liksom skal bety.

Ikke minst når anonym bruker ranter om at han gleder seg til kontantfritt samfunn for da blir alt så mye bedre uten at noen av de vil forklare litt mere om hva de mener og hvordan man sporer kryotovalutta eller hvordan kontanter skal hindre kriminalitet. Krypto er jo åpenbart et godt alternativ til anonyme betalingsmåter og fungerer utmerket om man veit hva man driver med. Om så dette kan spores er det jo bare å bytte verdigjenstander. Når man tenker på alle de Harry løsningene kriminelle presterer å få til så tror jeg ikke det er umulig for de å ta imot verdigjenstander, metaller og lignende som har en tilsvarende verdi. Det er ganske få ting som ikke kan omsettes. Det trenger ikke være gull, det er bare å få betalt med f.eks biler eller for å sette det på spissen; fuckings høyballer om så kryoto, gull, smykker og lignende skulle slutte å eksistere. Er det snakk om store verdier vil det kunne omsettes, og man vil kunne finne en løsning for transport.

Siden svart arbeid er relevant her så må jeg bare få provosere folk litt med å si at jeg syntes svart arbeid er helt greit i mange tilfeller. Sosial dumping derimot, hvor man utgir seg for å være seriøs, men dumper priser på bekostning av både arbeidere og kvalitet, samt misbruk av midlertidige ansettelser er mye verre i mine øyne det er de som undergraver seriøse bedrifter.