Tråd: BDSM-miljøet
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan også BDSM da være et verktøy for typ emosjonell selvskading? Det er nemlig det jeg ikke klarer å sette fingeren på angående om jeg har lyst til å prøve det ut.
Jeg har opplevd både vold i tidligere forhold, rusmisbruk, selvskading og voldtekt før, men samtidig er jeg oppegående idag. Jeg vet ikke hva det er som gjør at jeg da i det hele tatt vurderer om jeg vil prøve dette ut, men kanskje det heller kan være en form for terapi?
Vis hele sitatet...

Heller stikk motsatt! Du har ødelagt forhold til selvverd og hjernen har en twisted assosiasjon til vold som omsorg (fra tidligere partner og fra egen selvskading). Det er høyere risiko enn ellers i samfunnet å bli utsatt for uønsket vold, for overgrep og for fysisk og psykisk mishandling når du oppsøker mennesker som utgir seg for å drive med bdsm. Tiltrekningen din er et slags traumebånd og er ikke uvanlig hos mennesker som tidligere har blitt utsatt for vold og overgrep, og slitt med selvbildet. Slags stockholmsyndrom hvor man ser det beste i personen, omstendighetene eller assosiasjonene til traumene. Fysisk vold og emosjonell mishandling i dette tilfellet.. Bdsm er i disse tilfellene en selvskade i seg selv og jeg håper ikke du blir aktiv innenfor miljøet for det er ikke bra for deg! Du blir fort utnyttet og mishandlet men manipulert til at det skal være styrkende for deg. Du har lettere for å falle for dette fordi du er vant med voldelige og manipulerende forhold og hjernen ubevisst føler seg tryggere med sånne typer fordi det er noe kjent for deg. I det lange løp knuser det deg enda mer..