Tråd: BDSM-miljøet
View Single Post
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg har litt erfaring med det. Jeg har deltatt på noen BDSM fester og har fått litt innsikt i miljøene som kretser rundt fetlife og klubber i Norge. Nå lever jeg lykkelig i den såkalte vanilla("A4")livstilen, så det er ikke så mye BDSM for meg for tiden. Men i korte trekk så er BDSM i all hovedsak et selvutiklingsverktøy. F.eks spanking ble mye benyttet på gamle tantriske skoler av den grunn at ris på rumpa aktiverer kroppens nervesystem. Når kroppens nervesystem aktiveres, hevdes det at det sitter glemte følelser i muskulatur som kommer opp i sinnet i det man påføres "smerte". Og deretter gjelder det og gå inn i røttene bak slørene og finne sin egen sanne nautur med hjelp av bla. elementer fra sexualiten sin.

Med tanke på miljøene rundt om så rommer de alle type mennesker. Av kvinner er det de som bruker BDSM terapautisk, og de som bruker det for lek/spenning. Siden du er kvinne må jeg advare mot såkalt fake dominante menn som bruker submissive kvinner sin velvilje for og få pult. Men det finnes og svært mange hyggelige langt over snitt åpne mennesker. Det viktigste er at du er tydelig på dine egne grenser og jobber iherdig for å finne ut hvor langt du er villig til å strekke dem. Så gjelder det og finne noen du kan leke med, som du er tygge på og har rett kjemi med. Etter hvert vil du finne mer og mer ut av din naturlige rolle som enten submissiv, swich, eller dominant. Det med mange andre verdener innen BDSM. Og jo mer erfaring du får, jo flere av de som trives med samme leken som du selv risikerer du og ha rundt deg.

Vit at amerikansk søppelkultur med filmer som Fifty shades of grey fremstiller BDSM som noe det overhodet ikke er.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det du skriver her (uthevet av meg) er veldig interessant rent faglig. Jeg er godt kjent med kroppslig tilnærming til psykiske plager men aldri tenkt at BDSM også kan være en inngang.
Har du noen tips til nettsteder eller litteratur som forteller mer om dette?