View Single Post
Trådstarter
6
Sitat av kriss Vis innlegg
Det er jo absolutt poenget. Når du går om bord i en av ruters transportmidler eller går inn i "kontrollsonen" så har du vedkjent deg og godtatt Ruter sine transportvedtekter. Der står det følgende: "Den reisende skal ved passering av betalings-grensen selv sørge for validering/gyldiggjøring av billetten"

At du ikke har validert billetten din er derfor din egen risiko. Du bør betale med en gang, ellers så vil beløpet gå til tvangsinndriving og da må du betale mer enn hva du må ut med hvis du betaler i dag. Eventuelt så betaler du, og fortsetter klagesaken din; vinner du frem vil du få beløpet refundert.
Vis hele sitatet...
Burde vel kanskje presisere; Dette er ikke poenget MITT. Poenget MITT er om de får lov til å forskjellsbehandle meg og en kompis. Jeg vet at jeg har gjort en feil, men det gjør det ikke mindre urettferdig at vennen min i akkurat samme situasjon, har fått et helt annet resultat enn det jeg har fått.

Poenget med denne tråden var egentlig å spørre om det er noe som helst jeg kan gjøre angående forskjellsbehandlingen. - Jeg bare la til kontekst, som i dette tilfellet var ugyldig billett.