View Single Post
Sitat av Skreppo Vis innlegg
Jeg kan jo også vise til dette innlegget vg har kommet med. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...ig/a/23696488/
Vis hele sitatet...
Det er jo ingen overraskelse at forsvarerne kommer med slike utspill. Men de vil jo si hva som helst for å undergrave politiets sak.

Sitat av caperno Vis innlegg
Hvis politiet under utrykning vurderer det slikt at det kan oppstå ulykker pga. deres forfølgelse av den kriminelle, så skal de avbryte forfølgelsen. Jeg kan ikke se at politiets utrykning medfører særlig skade på uskyldige her i Norge.
Vis hele sitatet...
All utrykningskjøring medfører kraftig økt risiko for ulykker, og personskade eller død. At politiet har god opplæring endrer ikke på dette. Poenget er at lovgiverne har vurdert det slik at den markant høyere risikoen likevel oppveies av formålet med kjøringen.

Sitat av caperno Vis innlegg
Effektiv stopper? Hvordan vet du det? Denne aksjonen har trolig ikke ført til en særlig reduksjon i verken etterspørsel eller distribusjon. De kunne vel oppnådd det samme om politiet i stedet for å utgi seg som smuglere hadde utgitt seg for å være kjøpere? Da hadde man unngått hele farsen med at stoffet havnet på gata. Hvis Betew er så stor i miljøet burde han jo ikke ha problemer med å skaffe seg hasj selv? Hvis Betew er så stor i miljøet så vil han vel ha andre til å ta over jobben når han er inne og soner? Som vi vet så har han jo sittet inne i flere år allerede, og det har i de årene ikke vært mangel på hasj. Her har kriminelle tjent millionbeløp i en fei på politiets aksjon. Penger som for alt vi vet kan bli brukt til å importere sterkere narkotiske stoffer som faktisk kan ha store skadevirkninger.
Vis hele sitatet...
Det politiet har gjort i denne saken er å sette farlige og brutale krimielle ut av spill. Det er altså ikke bare fremtidig narkotikahandel politiet har hindret, men de har også gjort samfunnet mindre farlig generelt ved å fjerne farlige individer fra gata.

Jeg vil si at det sier seg selv at de har hindret narkotikasalg ved å fjerne importører fra samfunnet, men det er egentlig irrelevant. Du og jeg og hvem som helst kan mene både det ene og det andre, men ingen sitter på fasiten. Poenget er at politiet har vurdert det til at fordelene ved å få fjernet brutale kriminelle fra gaten overstiger ulempene ved innføring av 50 kg hasj.
Sist endret av hemmeligegreier; 29. mai 2016 kl. 12:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.