View Single Post
Sitat av Skreppo Vis innlegg
Nei for det går imot hele landets politikk og etikk å bringe inn 50 kg hasj for å så la det gå ut på det illegale markedet. Politiet har IKKE LOV til å oppfordre mennesker til ULOVLIGE handlinger, det skrev jeg selv etter lovverket i den første posten.
Vis hele sitatet...
Det går også imot hele landets politikk å f.eks. berøve noen deres frihet. Det er et grunnleggende prinsipp ved rettsstaten. Likevel kan politiet berøve noen deres frihet uten å bli straffet ford det dersom visse kriterier er møtt.

Politiet har faktisk lov til å bruke provokasjon, som det heter. Det er strenge regler for det, men det er altså lov i visse tilfeller.

Dessuten tenker du ikke på hvor mye mer hasj politiet har hindret fra å selges i Norge ved å sette tungt kriminelle og farlige personer ut av spill.

Sitat av Skreppo Vis innlegg
Dette har alt med samfunnet vårt å gjøre. Politiet vet ikke hvilken skade hasjen som akkurat dem har innført. Hvor mange fikk angst av den hasjen? Hvor mange røyket hasj og sovnet fra barnet sitt i hjemmet som liksom skal være trygt? Det er INGEN som aner omfanget av hva de har gjort.
Vis hele sitatet...
Hvilken skade gjør en pågripelse og varetektsfengsling av en person som viser seg å være uskyldig? Det kan gjøre meget stor skade for både individet og hans nærmeste. Det har også ringvirkninger, som f.eks. vedkommende arbeidsplass og andre ting.

Sitat av Skreppo Vis innlegg
Og det er SELV OM at de har skrevet at saken har større omfang. Å kjøre for fort for å ta igjen en råkjører er en helt annen ting enn dette. For da kjører de for å stoppe råkjøreren.
Vis hele sitatet...
Og her innfører de en viss mengde hasj for å stoppe enda større innførsel av hasj. Samme prinsipp.

Jeg vil faktisk tro at de ikke bare har stoppet enda større mengde harsj, men også ulike typer meget alvorlig kriminalitet. Var ikke Betew blant annet med på å planlegge drap og mishandling?

Sitat av Skreppo Vis innlegg
Jeg skal bare frem til at det politiet gjorde gjorde ingen i hele verden noe godt. Og de burde straffes for å ha gjort noe ulovlig. Akkurat som alle andre straffes for å gjøre noe ulovlig. Eller så bør de omrokkere litt på lovene sine. Hvem vet om barn fikk tak i akkurat den hasjen som politiet innførte? Jeg driter i hvor mye annet hasj og stoff som flyter her i landet for jeg vet det gjør det.
Vis hele sitatet...
Plutselig er du rørende opptatt av skadevirkninger av hasj?
Sist endret av hemmeligegreier; 29. mai 2016 kl. 02:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.