View Single Post
Selv om jeg kan tenke meg at trådstarter vil ha et svar med rot i virkeligheten, vil jeg gjerne komme med en litt vill teori..

Jeg tror: Menneskeheten er kommet til det punktet hvor vi snart har gjort kloden for mye skade til at vi kan reversere prosessen. Ikke nok med det, men vi nærmer oss med stormskritt solens "peak" om jeg kan kalle det det. Jeg tror helt klart at selv om vi ikke tenker tanken så ofte, vet vi mennesker at også solen en dag skal slukke og dø, ja i den forstand som at vi mennesker dør..

Grunnen til at vi ikke har klart å ta vare på planeten, kommer enkelt og greit av vår utrolig dårlige evne til å holde fokus og ikke minst fordi vi er så utrolig korttenkte. Vi mister faktisk fokus hvert 6-10 sekund!

En av teoriene om hvordan liv gikk fra vann til land lyder slik: Når kontinentene delte seg ble det endel sjø som endte med å bli "innesperret" med selg selv og det liv som fantes der. Noen av disse vannene begynte å tørke ut, og da var det to valg for livet i vannet. 1: Alt dør ut, eller 2: det skjer et evolusjonshopp slik at noe kunne puste på land.

Det er for meg rimelig å tro at vi står ovenfor noe av det samme i dag.. Vi er som sagt ikke langt fra å ha tatt for egoismen og selvopptattheten så langt at vi vil dø som art pga av splittelse mellom oss og resten av de levende tinegen, og desverre ta med oss rimelige mange av de i fallet, ja det vil si om vi ikke gjør en stor forandring i oss..

Før var det et svært fåtall mennesker som opplevde "opplysning" eller åndelig oppvåkning om du vil.. Jeg har prøvd å finne ut av dette og endte med en slags oppvåkning selv.. Og her er enda en teori: Opplysning er ikke annet enn en "bedre" måte å se verden på og en mer langsiktig måte å tenke på.

Så, grunnen til at det var svært få mennesker som ble "opplyste" for ja la oss si 6000 år siden var rett og slett fordi det ikke var nødvendig, men vi er i en annen tid hvor egoet virkelig trenger å "oppløses" eller rett å slett la meg si det slik: Virkelig egoisme vil resultere i atruisme av den enkle grunn av at alle får det bedre om vi sammarbeider=D

Det er blitt nødvendig med en slags kollektiv oppvåkning og en av de tingene som virkelig får et menneske til å tenke seg om, er en "forsmak" av døden eller angsten for å dø, etter en slik opplevelse blir de fleste mer ydmyk, og mye mer medmennesklig, rett og slett fordi man har en litt mer langsiktig tankegang og man mister ikke så lett fokus på virkelige verdier etter en slik opplevelse..

Jeg syns det skjer svært mye rart med mange forskjellige mennesker for tiden, og dette syns jeg er et klart tegn på at evolusjonen gjør sitt mens den kollektive bevisstheten også gjør sitt.. Som jeg sa, jeg vet det er en vill teori, men jeg tror i allefall på den.. Lykke til!