View Single Post
Sitat av Nikolai.n Vis innlegg
jeg skal lage røykbombe for første gang, men har et spørsmål til guiden. Når jeg skal blande kaliumnitratet med det smeltede sukkeret, skal kaliumnitratet vere smeltet da, eller bare blander ejg det inn i pulver form? OG er det noe fare for antenning i det jeg blander sukkeret med kaliumnitratet?

HAr også fått med meg at jeg burde bruke litt bakepulver, men jeg ser for meg noen røyk granater til paintball krig der den ferdige blanda mixen er tømt oppi en tom dorull, noen som vet hvor mye av sukker og kaliumnitrat og bakepulver jeg vil trenge til dette?

Har fått med meg at noen mener at man burde smelte alt sammen, men jeg vil nødig stå på kjøkkenet å smelte et eller annet kjemikal jeg ikke vet noe om.
Vis hele sitatet...
Det er kun sukkeret som skal smelte. Kaliumnitratet blandes inn i pulverform.

Det er alltid en liten fare for antenning, men det kommer an på hvor god du er til å røre. Selv om jeg lager dette på kjøkkenet så anbefaler jeg å lage det ute
Har selv aldri opplevd at dette har antennt i gryta, men siden jeg rører allt sammen i pulverform har jeg opplevd å ta et litt for hardt røretak. Sølte da litt på plata, men jeg fjerna stekepanna og lot det brenne opp det jeg sølte (Var små mengder)

Jeg bruker aldi bakepulver i mixen. Har prøvd det, men det begynte å bruse og heve seg og ble veldig mørk i fargen og verre å håndtere...

Egentlig anbefaler jeg at du ikke lager KNSU, men heller Legendary smoke mixen. den er lettere å lage, og tryggere. Man slipper og den svære stikkflammen som er en ulempe i paintball Får mer røyk og
40/40/60 stearin, sukker, salpeter. Smelt stearinet, tilsett KN/SU og rør. Trenger ikke ha på plata mer når stearinet er smelta