View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Sukk, les litt om teknologien før du uttaler deg med helt unødvendige kommentarer?


imma.gr fjerner EXIF-data, trodde du virkelig freak ville lage en slik funksjon uten å tenke på anonymisering?
Vis hele sitatet...
Ikke noe å bli så nedfor over vel?

Faktisk hadde jeg aldri tenkt på dette om ikke du hadde gjort meg bevisst på dette for noen år tilbake
Sitat av Dodecha
Freak er trygg i den forstand at all trafikk er kryptert, men svakheten kommer fra hver enkelt bruker.. bruker de samme Nick andre steder,? Vanene til en bruker kan avsløre ham. F.eks kan bilder ha lagret GPS data i seg, det er noe som heter EXIF-data innebygd i bildene, så man må bruke en bildehost som fjerner denne infoen.
Vis hele sitatet...

Ja, jeg kunne vel googlet spesifikt etter hvordan imgur behandler EXIF-data, men antok visst heller at ting var som før... Så fint at dere har tenkt på det, freak et under konstant forandring, og revolusjonerende saker skjer. Flinke Freak

Sitat av Myoxocephalus
Den fjerner EXIF nå, men den gjorde ikke det i begynnelsen
Vis hele sitatet...
Fra ene lenken til Myoxocephalus:
Sitat av Dodecha
imma.gr gjør absolutt ingenting med bildet du laster opp foruten å lage et thumbnail, all EXIF data er der.

Nå mener jeg personlig at folk har eget ansvar for slikt, om du ikke vet at telefonen din smetter inn GPS data på bildene dine om du har lokasjonstjenester skrudd på så er det din feil. At imma.gr fjerner exif data vil ikke hjelpe brukeren på noen måte, for før eller siden vil informasjonen komme ut om brukeren ikke er klar over hvordan teknologien fungerer.
Vis hele sitatet...
For 3 år siden mente du at folk hadde eget ansvar for slikt, så det skjer jo ting
Beklager at jeg ikke alltid er helt oppdatert.

Forsåvidt interessant å lese hvordan tråden utartet seg fra
Sitat av KultNick
Jeg tenkte mest i den retning at Freak jo er et forum der det er en del diskusjoner om ulovlige ting som rusmidler, og at man da kanskje forventer at en offisielt tilknyttet bildetjeneste er sikker å bruke selv om man ikke kan så mye om data og vil dele et bilde i en slik diskusjon.
Vis hele sitatet...
Sitat av Myoxocephalus
Nei, noe slikt kan du aldri forvente. Det ville være veldig dårlig opsec, for å si det diplomatisk. Derimot kan man nesten forvente at freaksa er slike ting bevisst.

Det sagt, så synes jeg forslaget ditt var fint, og det burde jo ikke være noe stort problem å implementere heller. Personlig kjører jeg linux og fjerner jeg alltid metadata med exiftool før jeg laster opp et bilde:
Vis hele sitatet...
Føler meg plutselig som han gamlingen med stråhatt...
Sist endret av knert1; 26. februar 2021 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.