View Single Post
Hei!

Relevant info om min kompis:
- Han er myndig
- Han bor hos foreldrene (Har adresse hos foreldrene)
- Har tidligere vært i kontakt med politiet pga. narkotika
- Ingen av hans venner har hatt kontakt med han på 2 dager

Kort og rett på sak:
En kompis av meg tok amfetamin og piller, og var våken i flere døgn, før han kubbet på sofaen sin. På grunn av lang tid uten søvn sier det seg selv at det er vanskelig å vekke han. Pillene (klonazepam) hjelper også til at han sover så tungt som han gjør.

Broren til min kompis prøver å vekke han uten hell, og tilkaller resten av familien som "forsterkning". Moren er tydelig paranoid fra tidligere episoder (I likhet med søsteren), samtidig som en streng far og en altfor overengasjert og paranoid stefar mener de fortsatt kan sette regler for denne myndige unge mannen.

Et lite hopp; Reaksjon fra familien:
De velger å snoke på pc-en, mobilen og de private facebooksamtalene til kompisen min- noe de også har gjort tidligere. I tillegg fratar de han bilnøklene, og hindrer all sosial kontakt mellom han og hans venner. Verken på mobilen (Som jeg forsåvidt ikke vet om eksisterer lenger) eller via samtale med et familiemedlem som igjen kanskje har kontakt med kompisen min.

De har også tenkt å bortføre han (om de ikke allerede har) , ta han med frivillig eller ei (ganske sikkert ufrivillig), uten pc, mobil eller hva det måtte være på ubestemt tid. Dette er vel ment som "straff" for det han har gjort.

Dette kan jo umulig være lovlig på noe som helst vis? Hvis de vil straffe sønnen, så får de gjøre det på lovlig vis og kontakte politiet- som sikkert har et mye bedre opplegg for personer som har havnet i lignende situasjoner.

Kan noen hjelpe meg her? Hvem bryter hvilke lover? Hvem kan risikere straff, og hvilke type straff?

Saken er meldt til politiet.