View Single Post
Sitat av fxxked Vis innlegg
Heroin er ikke veldig avhengighetsskapende hvis du sammenligner det med sigaretter.
Vis hele sitatet...
Det er totalt feil. Heroin er mye vanskeligere å slutte med enn sigaretter. Nikotin går på det psykiske, mens heroin går på det fysiske. Kjenner en selv som opptil flere ganger har prøvd å slutte, og som til og med har holdt seg unna det i perioder på et halvt år, men enda ikke har klart det.

Sånn han har forklart hvordan det er når han går for lenge uten så begynner kroppen å svikte, han får ikke sove, han svetter og er kokvarm samtidig som han fryser som bare det, og føler han ser syner(noe som kanskje ikke har direkte med heroinen å gjøre men, skader og psykiske problemer forårsaket av det å i det hele tatt å ha levd et hardt liv).

Nikotin går på det psykiske, noe som betyr at man på en måte kan "lure" hjernen for å få sluttet, høres sprøtt ut men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.
Et bevis på at nikotin bare er noe psykisk sprøyt er en annen jeg kjenner. Han er storrøyker og hadde en gang gått 1-2 døgn uten noe nikotin og kjente suget rimelig godt. Når han kom på jobb så spurte han en kollega om han kunne bomme en snus og han sa "jada bare ta to du". Så dro han ut for å arbeide, kastet snusene i leppen og kjente nikotinsuget bli mettet. Når han møtte på kollegaen sin senere på dagen så sa han "takk for snusen, nikotinsuget forsvant helt" og svaret fra kollegaen var "ja, men det var jo bra, for det var nikotinfri snus". Kan regne med at han fikk sjokk da :P

Det sier vel litt om hvor lett det egentlig burde være å slutte med nikotin, men skal ikke si for mye, har selv prøvd en del ganger nå og har enda ikke gått for meg.