Tråd: EUROPA Bosted i Amsterdam.
View Single Post
Sitat av siparlus Vis innlegg
Hey! Dere som bor i Amsterdam har kanskje noen tips til meg

Jeg reiser dit i morgen, og lurer på om noen har noen gode forslag til hvor det kan være hyggelig å dra ut på en mandag- eller tirsdagskveld? Jeg kunne tenke meg noe litt brunere, eller mørkere steder med behagelig atmosfære (liker det ikke så stilrent fancy). Gjerne noen steder med live musikk.

Takk for svar =)
Vis hele sitatet...
Jazz Cafe Alto har live jazz hver dag. Bourbon street har live musikk hver dag tror jeg, koster vanligvis 3 euro men er gratis inngang på mandager. Sist jeg var der var det noe jazzimpro greier, så du vet aldri helt hva som kommer. The Waterhole ved Leidseplein har jamming hele uken, og konserter i helgene.

Dersom du ikke er sååå opptatt av live musikk kan jeg anbefale Soundgarden som har en veldig internasjonal atmosfære uten å være full av turister. Ellers finner du Tripel like i nærheten som har en veldig "rockete" atmosfære hva angår musikk. Om du befinner deg nede i Red Light og gjerne vil ta deg en blås med ølla kan jeg anbefale Hill Street Blues, eller Belushi's. Ender du opp på Belushi's kan du ta turen til Winstons rundt midnatt å få med deg Cheeky Monday om du er glad i Drum'n'Bass. Tirsdager ville jeg sjekket ut Techno Tuesday på Sugar Factory. Var der sist tirsdag og som alltid var det fin stemning og digg musikk. Dette er selvfølgelig mer klubb, og det er ingen vits å være der før etter midnatt. Vil kanskje da heller anbefale å ta turen til Delirium nede ved Centraal Station, eller om du er glad i øl sjekke ut Gollem, ligger en ved Overtoom, en i De Pijp og en i Spui. Foretrekker selv den i Spui da den er liten og intim og har veldig hyggelig betjening.

Kunne kommet med flere anbefalinger men tenker dette får holde. Lykke til! ^^