View Single Post
Først og fremst takk for veldig greit program
Vis hele sitatet...
Takk.

Format:
Kunne det også vært en mulig å velge format mellom mkv og mp4?
Om programmet baserer seg på ffmpeg så er vel det bare liten differanse i kommandoen. Kunne vært en switch i GUI?
Vis hele sitatet...
Ja det er mulig,nå liker "mkv" formatet bedre pga det er "open source",og støtter masse formater(kodekser).
Begge er kontainer format og har ikke hørt at noen har problemer med "mkv" formatet.

Hvis men legger på '-a:bsf aac_adtstoasc' i ffmpeg, så kommer lyden ut som den skal og spiller i alt.
Vis hele sitatet...
Husker jeg kjørte med kommandoen når jeg drev og testet en del,takk for info.

Navngivning:
Har du tenkt på å lage filnavnet lik vanlig konvensjon på episoder på serier dvs Serie.s01e04.mkv istedet for serie_episode_antallepisoder som nå. Se vedlagte bilde, så er jo infoen der til å kunne gjøre dette.
Vis hele sitatet...
Nei dette er et mareritt(Serie.s01e04.mkv) og parse til,husker jeg prøve og ta navn fra url adresse når jeg testet en del i starten.
Nå pareser jeg navn fra <title> som NRK bruker og gjør om så det kan brukes til filenavn.
Synes dette er en god løsning.

---
Den sanne historien: Jurassic Park 3:5 #NRK <title>
Den_sanne_historien_Jurassic_Park-3_5 #filename & srt

Broen 5:10 #NRK <title>
Broen-5_10 #filename & srt
---

Har også gjort noen tester med hls.py etter tips jeg fikk.
hls-strømmene fra NRK er bare en rekke mpegts segmente,med hls.py settes de sammen til en spillbar fil.
Jeg testet dette med Wx_nrk og det fungerte helt fint,så da kan jeg droppe ffmpeg
Neida jeg koneverter lyd med med ffmpeg,så det blir ikke en ren Python løsning foreløpig.
Sist endret av snippsat; 30. oktober 2013 kl. 00:37.