View Single Post
"!1
Jeg har blitt kalt inn til førstegangstjeneste i HJK Porsangermoen, og skal møte på gardemoen 8. august. Jeg fikk en liten blokk om div. info og hva man skal ha med seg. Som div. attester, toalettsaker, innkallingskortet, mat for den dagen etc etc. Det står ingenting om klær. jeg rekner med at det er andre her som har vært i militæret og kan tegne og fortelle. Er det meninga at man ikke skal møte opp med noen bagasje? Om man da skal det, for hvor lenge bør det holde?
"
du har ikke blitt innkalt til HJK, les igjen. du er innkalt til Jegerkompaniet, som er noe helt annet! I know, for jeg er der nå. ikke vits å ha me så mye sivilt etter som det er døds øde og ikke store mulighetene for å gå ut før første perm + det er uniformsplikt osv. ta me et sett treningstøy. bærbar pc, bøker, er veldig kjedelig her om kveldene. Du pakker en bag med undertøy, litt sokker, toalett saker, vanlige ting du benytter deg av. Din første perm vil bli slutten av september, eller begynnelsen av Oktober, så du skal være dr litt. Men det er ikke et stort problem å få ting ettersendt da, vis du ønsker deg noe opp. Ta med kamera også, er mye fint her oppe, og kjekt å ha bilder fra øvelsene osv