View Single Post
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Var ikke klar over at de stilte seg kritisk, men uansett burde det være samme rapporteringsplikt enten det er ulovlig eller lovlig rus. Det er det jeg reagerer mest på.
Jeg kan også ha vært uheldig med de 5-6 psykologene jeg har vært innom.
Vis hele sitatet...
Det er slik at om det kan mistenkes manglende edruelighet skal det rapporteres, dette gjelder også for lovlige rusmidler. Forskjellen er at all form for bruk av ulovlige rusmidler defineres som «manglende edruelighet», mens problematisk bruk av lovlige rusmidler defineres som «manglende edruelighet». Det fremstår for meg som om du i stor grad forsøker å male et bilde av helsepersonell som forherliger lovlige rusmidler, noe som for den enorme majoriteten nok ikke er tilfellet.

I mitt syn sier det seg selv at lovlige og ulovlige rusmidler ikke kan være likestilt i slike saker ut fra et juridisk perspektiv, selv om jeg er enig i at et høyt inntak av alkohol nok i større grad påvirker kjøreferdighetene dine enn sporadisk bruk av cannabis. Et annet moment er at bruk av cannabis pdd. Er et lovbrudd, og det er ikke urimelig å tenke at noen som bryter en lov kan bryte to.