View Single Post
Byggeoppdatering 1.0

Handlet inn materialer fra Nilsson Trelast i bartebyen for en god stund siden. Planen var å lage en prototype av kabinettet i billig furu-kryssfiner, men nå som tiden går så fort har jeg bestemt meg for å droppe det.

Jeg har handlet inn nokk materialer til to kabinetter, og det var bra, for jeg klarte selvfølgelig å kappe litt feil og endret planene litt


Platene er egentlig kappet, men når jeg fikk radiatorene stemte ikke størrelsen med hva som var oppgitt hos selgeren. Så må kappe nye plater, har akkurat nokk med materialer!

I går testet jeg ut flere måter å lage "finger-joints" på, og konkluderte med at det ville bli vanskelig å få til fine koblinger på den tiden jeg har. Siden jeg bruker kryssfiner blir det fort flisete...


Dette kan bli mye finere (dette tok ikke mange minuttene), men for å få det perfekt vil det ta alt for lang tid denne gangen


Vurderte også en slik "butt-joint" (både med og uten skruer) men synes ikke det blir like lekkert


Jeg valgte å gå for en slik type. Den ser ganske bra ut, er solid og enkel å lage med de verktøyene jeg har.


På grunn av alle endringene måtte jeg tegne hele kabinettet på nytt, jeg er ikke helt ferdig enda. Håper på å få kappet de nye platene og lage ferdig arbeidstegninger i løpet av kvelden.

@GreenRay