View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Her ser vi resultatet av å leve under sosialismen sine rammer! Det høres veldig flott og fint ut, men gjennomføringen er veldig dårlig.
Vis hele sitatet...
Du blander kommunisme og sosialisme, i sosialisme eier arbeiderne midlene til arbeidskraft og deler goder seg imellom. I kommunisme eier staten alt, og i Norge har vi ingen av de formene for samfunn. Så om noe er det kommunistisk at staten eier, men i sin helhet.. Er vi nærmere kapitalisme enn sosialisme, ettersom selv kapitalisme mener staten må gripe inn for de som ikke kan hjelpe seg selv, og tilby alle et minstetilbud innenfor alle sektorer.

Sitat av 420master Vis innlegg
Alle må betale, greit nok.. men hvorfor i all verden skal den folkegruppa som ser mest på nrk slippe å betale for NRK?! Det tåler ikke jeg! Vurderer seriøst å bli en direkte utgift for Norge AS. Bur meg inne og slepp meg faen ikke ut.
Vis hele sitatet...
Så fordi pensjonister slipper å betale, så vurderer du seriøst å jobbe å slutte i jobben, få utbetalt mindre i måneden og spinke og spare? For en korttenkt måte å leve på. Du bør også ta til følge at dagens regjering kutter kraftig i hva arbeidsledige får utbetalt eller i stønad, så... Ta en pust i bakken, sjekk ut hva arbeidsledige og uføre får utbetalt før du lar pulsen bli for høy.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er egentlig NRK en almenn-kringkaster lenger? Siden nesten ingen ser på den når det ikke er idrett?
Vis hele sitatet...
De har ikke lenger enerett, med allmennkringkaster menes det at de har noe for alle. Det er underholdning for barn, ungdommer (har alle her glemt skam?), unge voksne, godt voksne og pensjonister. Det ligger til og med på nett. At folk heller velger andre kanaler gjør ikke at tilbudet ikke er noe som kan passe de aller, aller fleste om de ga det en sjanse. Som en disclaimer bruker jeg deres tjenester sjeldent utover nettavis, men de få gangene jeg gjør det, har de noe som passer.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Som ufør med trang økonomi ble feks TV valgt bort for å spare penger på lisens. At jeg nå får nesten 200 kr mindre per måned neste år er veldig drøyt for det aller meste som kan kuttes av utgifter er kuttet. Og ikke kan jeg øke inntekten heller pga helsetilstand som kronisk syk.
Vis hele sitatet...
Om livet, og budsjettet ditt er avhengig av 200kr i mnd., er det ikke NRK-lisensen som er problemet. De stadige kuttene i hva folk utenfor arbeidslivet mottar derimot - er det. Det er for meg litt merksnodig at folk skal prestere å bli sure for en ny NRK-avgift, når det er symptomet på et problem, ikke årsaken. Problemet er da heller at vi ikke gir folk nok til at de kan leve et komfortabelt liv. Og at av en eller annen grunn er det jævlig fett å bare fyre av på NRK.
Sist endret av Xasma; 12. oktober 2019 kl. 11:47.