View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg bruker ikke virtualbox men har du delt nettverkskortet med den virtuelle maskinen?
For jeg ser ikke det trådløse kortet ditt på bildet.

På VMware så er det et eget valg for å dele tilkoblet maskinvare med den virtuelle maskinen.

1. Sjekk at den virtuelle maskinen har tilgang til usb nettverkskortet.
2. Bekreft at det trådløse kortet fungerer normalt på den virtuelle maskinen.
3. Sett kortet i monitor mode ved å skrive i terminal (bytt ut wlan0 med navn på ditt nettverkskort): airmon-ng start wlan0
4. Åpne wireshark, nå skal du se et interface som heter wlan0mon.

Monitor mode fjerner Mac filteret slik at kortet ditt godtar pakker uavhengig av hvem som egentlig er mottaker.
Nå skal wireshark spytte ut alle trådløse pakker kortet ditt mottar, alt her er kryptert så du må legge til WiFi koden din for å dekryptere trafikken.
Du vil også kunne få en oversikt over alle trådløse nettverk i nærheten og klientene som er koblet til (hvertfall de du snapper opp pakker fra).

Monitor mode er ikke optimalt for ditt formål, men får du monitor mode til å fungere får du også vanlig promiscious til å virke.

For å deaktivere monitor mode skriver du airmon-ng stop wlan0mon
Vis hele sitatet...
Hei og igjen, takk for svar.

Man kunne ikke se kortet mitt som wifi her siden den deler kortet fra windows på maskinen. Da kommer det opp som kablet nett og ikke wifi.

Jeg fant en video på youtube hvor man gjorde litt forskjellig jeg ikke engang husker, og så kom wifi nettverkene opp i kali linux. Men det er ikke noe koblet til det. Linux finner heller ikke noe nettverk.



min teori er at linux trenger drivere for usb kortet mutt. Jeg har lastet ned en mappe med drivere for linux, pakket den ut i en mappe på Desktop, men lenger kommer jeg ikke. Mappen inneholder flere filer og mapper.

Haha for jeg aner jo ikke hva jeg skal skrive for at Linux skal starte installasjonen av driveren i mappen. Det fulgte med en readme fra TP-Link men den var ca to km lang og ga meg ikke noe å jobbe med.

Tipper at når jeg får Kali linux til å kjenne igjen adapteren min så er jeg good to go. Da slipper jeg vel også å dele nettet i bridge fra windows ...

Noen kort forklaring til meg om hva jeg skriver i terminal for å få installert driveren?