View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt startet med Hasj.
Vis hele sitatet...
Jeg føler dette er utrolig reduksjonistisk, og at du må grave mye dypere en som så hvis du ønsker å hjelpe din venn.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...men etter dødsfall i nær familie selvmedisinerte jeg med alkohol, minst 120-140 halvlitere i måneden.
Vis hele sitatet...
Du innrømmer jo selv å ha hatt en seldestruktiv respons til traumatiske hendelser, jeg tipper dette gjelder kompisen din også.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan skal jeg forholde meg til å prøve å støtte han fortsatt? Nå som jeg sliter sjæl?
Vis hele sitatet...
Det å støtte noen handler ikke nødvendigvis om å redde dem fra "narko helvete". Det får du ikke til. Du har rett og slett ikke 8 års faglig utdanning i klinisk psykologi. Kanskje det kompisen din trenger, mer en noe annet, er å bli inkludert i gjengen. At han vet han har kompiser som vil finne på sosiale og hyggelig ting, som gjør at han kanskje glemmer problemene sine i et par timer uten å måtte trykke i seg diverse piller.

Kanskje det siste han trenger er meningsløse, gjentagende interventions og ultimatum som ikke fører noe sted, og som kun minner han på hvor lite folk er keen på å være med han. Og som kun fører til overfladiske løgner og urealistiske krav. Skal du hjelpe noen med psykiske lidelser så kan du egentlig ikke gjøre stort annet en å anbefale en psykolog.
Sist endret av Juicekongen; 6. juni 2021 kl. 01:45.