View Single Post
Sitat av Sub4cool Vis innlegg
Hei alle sammen!
jeg bruker Corsair H100i GTX for min prosessor i7 5820K, jeg installerte alt rett etter bruksanvisningen og alt fungerte, bortsett fra at temperaturen var veldig høy for hva den burde være med denne kjøleren, ilde temp på 35-43 grader og 55-65 grader load med stock speed, Jeg prøvde meg på overklokking som i prinsippet skal være null problem med denne prosessoren og kjøleren, jeg trykket på OC mode i BIOS 3,3GHz til 3,8GHz, ilde temp er over 60 grader og nesten 90 grader load
Vis hele sitatet...
Ting som allerede er nevnt her tidligere er slike auto OC programmer ikke er å foretrekke. Hvis den skyter Vcore opp i 1.3 så hjelper automatisk OC veldig lite, spesielt hvis du selv kan sette den på 1.1v manuelt og klare deg fint med det. Noe annet er hva en definerer som load, for det kan være så mangt Her har f.eks min cpu under load. Etter 4.5Ghz ble jeg nødt til å åpne vinduet for å få litt kaldere trekk, det synes også på minimum temperaturen Så realistisk sett gå ut i fra 4.5Ghz, som er under normale forhold.

Etter hva jeg har funnet ut av skal i alle fall væskekjølere ligge på 10°c kjøligere enn 212 evo?