View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette inkluderer pedofili, necrofili, terror, vold og missbruk av mennesker og/eller barn.
Vis hele sitatet...
En del psykiatere/psykologer omtaler pedofili som en legning, men de ledende (eneste?) diagnosemanualene definere det
som en mental forstyrrelse. At pedofili og necrofili ikke er noe man "leser på seg" føler jeg meg ganske trygg på, samme hvor
interessert TS er i emnet.

Terror derimot, det å bli en terrorist, er noe man blir gjennom påvirkning, av tekst eller det miljøet man er i.
Det samme tror jeg til en hvis grad gjelder vold. Er man for eksempel en del av et casuals miljø rundt en fotball klubb og dermed slåss
mye tipper sjansen er stor for man også sloss stadig grovere og at terskelen for å skade andre senkes mer og mer.

Finner ikke tilbake til noen konkrete linker eller eksempler, men jeg vet bestemt at det er gjort en del forsøk/studier på hvordan
"vanlige" mennesker kan manipuleres frem til å bli torturister og at aksepten for at noen burde/fortjener å bli straffet eller skadet
fysisk skjer relativt hurtig.

Alt dette går det an lese om uten at politiet "står på døra" di, hvis ikke bruker man i så fall feil søkeord og eller besøker feil sider.