View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi det ikke er spennende? Og man kan lære mye om tabu temaer.

Fordi det faktisk skjer akkurat nå!

2 av 100 mennesker er pedofile. Men fortsatt så mener 90% av befolkningen at alle pedofile burde bli brent levende og drar alle under en kam.

Det er jo bare å ta seg en tur på omegle.com så møter du en pedo innen noen få sekunder. (Snakker av erfaring fra da jeg var liten og dum)

Pedofile er jo overalt, men fortsatt så blir det nesten aldri snakket om.

Hvorfor lærer ikke barn om pedofili på barneskolen? Folk som blir misshandlet og utnyttet bruker jo mange år før de skjønner at det som skjer er galt?

Jeg leser om jenter som har sex med ett familiemedlem i mange år, også blir de fuckings 11-12 år før de skjønner at noe skurrer her.

DET ER FUCKED UP DET!

sorry, ble litt drevet med :P
Vis hele sitatet...

Når gikk du på skolen? Vi hadde massevis av undervisning fra tredje til femteklasse om varseltegn til farlige mennesker på nett, og vi hadde mange plakater stående ved datamaskinene om tips og triks for å være trygg på nett.

Vi hadde også egne klassetimer hvor vi diskuterte og reflekterte over egne erfaringer om hva som var trygt utrygt, og "på grensen". Læreren fortalte oss også en ekte eksempel historie om ei jente som gikk i 5. klasse. Husker ikke detaljene men det enden på historien endte ihvertfall opp med overgrep og skader i indre kjønnsorganer. Husker det godt fordi det var første og eneste gang en lærer noensinne har skildret noe såpass kraftig igjennom hele min skolegang. Selv om jeg nødvendigvis ikke trenge den skremselspropagandaen selv, er jeg temmelig sikker på at nettvett er dypt innbakt i skolepensum nå.

Dette har i 2008 mener jeg å huske.

Jeg har mer enn en gang brutt alle nettvettsreglene tho, og truffet mange IRL venner samt kjæresten min i chattegrupper eller RuneScape... Gikk jo bra i mine tilfeller, men jeg møtte dem ikke før etter mange mange år, og heller ikke før jeg faktisk var voksen.

Litt avsporing her, men til TS så tror jeg ikke det har blitt mindre nettvettutdanning ei sexutdanning på skolen siden den gang jeg gikk.