View Single Post
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Jeg har ikke sagt at utroskap har blitt mer vanlig, jeg slenger bare ut spørsmål om hva som kan være årsakene til at så mange er det, når det for meg er veldig uforståelig.
Vis hele sitatet...
Du har tydelig implisert det når du sier at du tror det skyldes media. Hvis media er årsaken så må det nødvendigvis ha vært en økning ettersom mediene har blitt mindre formelle og fisefine.

Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Når det gjelder statistikkene du linker til kan det godt hende de stemmer (samtidig kan det finnes undersøkelser som beviser det motsatte, sånn er det med statistikk), har ikke sagt noe imot det de konkluderer med, men det er viktig å ikke skli ut her, dette er ikke en debatt om hvem som er mest moralske av religiøse eller ikke, denne tråden handler kun om utroskap.
Vis hele sitatet...
Jo du har sagt noe i mot det de konkluderer med, fordi du har eksplisitt sagt at du tror venstrevridd media og et sekulært samfunn har skylden for utroskapen. Dessuten handler ikke tråden kun om utroskap i seg selv, men årsakene til utroskap – dette gir seg rimelig godt til syne i tittelen og dine egne argumenter – og dette var motargumenter til dine argumenter, men i motsetning til dine argumenter var mine forankret i virkelige data. De beviser ikke at ateister og sekulære er mer moralske enn religiøse – til det er de ikke solide og omfattende nok – men de viser tydelig at det ikke uten videre er hold i din antagelse om det motsatte.

Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Derimot er det bedre å ha høye idealer enn å ikke ha dem, uansett hvor god man er til å leve etter dem personlig.
Vis hele sitatet...
Hva om de høye idealene direkte eller indirekte fører til dårligere atferd fordi de er praktisk talt uoppnåelige og kontraproduktive? Mange vil mene de katolske prestenes sølibat er en kraftig medvirkende årsak til deres omfattende misbruk og voldtekter av små guttebarn. Det er altså ikke en antagelse du kan ta for gitt.

Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Vel, da er hvertfall menn mye nøyere på å holde det skjult. Etter mine egne erfaringer, hører jeg mye mye oftere om kvinnre som er utro.
Vis hele sitatet...
Men kanskje omfattende statistiske undersøkelser er mer troverdige enn dine egne personlige erfaringer?
Sist endret av Provo; 17. juni 2012 kl. 21:40.