View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Hvordan stjernetegn er du? Steinbukk?

Jeg mener nok ikke at en naturlig tilbøyning mot å gjøre moralsk kriminelle handlinger, er det samme som å bruke rusmidler fordi det er ulovlig, nei. Rusmidler er noe som påvirker en selv svært nært ens personlige kjerne. Å utnytte andre mener jeg psykologisk ikke står så nært oss selv. Vi er ganske kyniske -av natur- (men ikke av holdning) .. de fleste av oss redder oss selv før vi redder vår neste.

Å kjøpe sex påvirker andre. Å bruke rusmidler påvirker oss selv. Det bryter med to forskjellige grenser.

Ser du er moderator; Bare nevner at slett postene mine om du ser dem som off topic da. Jeg mener ikke å skape leven, bare meningsfull debatt.
Vis hele sitatet...
Stjernetegn? Ser ikke relevansen med det men du prøver kanskje bare å bidra med litt humor i diskusjonen?

Begge to er kriminelle handlinger, det er ingenting som heter "moralsk kriminell handling" som du ser ut til å gi definisjonen på noe som er værre enn "vanlige kriminelle handlinger?
Rusmiddelet gir psykoaktiv effekt til personen som tar det, men samfunnet er jo forøvrig ganske uenig med deg angående at stoffbruk ikke påvirker andre enn brukeren: Pårørende for de aller vanskeligste narkomame har vel mange høner å plukke med deg her.
Det sikter litt mot kognitiv dissonans, argumentene for legalisering av prostitusjon er omtrent de samme som for Narkotika: Få det frem i lyset, regulér det slik arbeiderne kan få trygge forhold rettferdig lønn. I Nederland ser de på sex som en menneserettighet og har ordninger for at fysisk handicappede kan få nyte intimitet og det nevnes økt livsglede.



Og igjen vil jeg rette oppmerksomheten mot hvordan det gjøres i New Zealand for det ser ikke ut som du orket å lese noe av det som stod i artikkelen jeg lenket til.

Denne neste biten er en beskjed, fra meg som moderator:
Vi ser aldri etter tillatelser fra brukere om å slette noe, bryter det reglene eller etter vår skjønn har intensjoner om å bryte reglene/rettningslinjene, så ryker det uten varsel.
Vi liker heller ikke å drive sensur, så selv om jeg i ettertid at tråden kunne vært moderert annerledes og jeg tar det til ettertanke så var poenget at det ble en debatt og da ser vi ikke på det som heldig å bare fjerne det.
Pga arbeid har jeg ikke rukket å ta tak i noe før nå og valgte derfor å flytte innleggene her til en separat tråd slik den originale kan få leve i fred.