View Single Post
Vel med en score på 80/100 så har er du finansielt blant de 10% beste i landet - basert på scoren. Det betyr kanskje at du har relativt grei netto formue? Kjøpt bolig på riktig tid til riktig pris, gjort gode investeringer eller andre smarte valg. Majoriteten av oss vil aldri gjennom et helt liv komme dit at vi er blant topp 10%.

Det jeg forsøker å si er at når du nå kommer med råd så baserer du det på egne erfaringer som oss andre - din verden må se veldig annerledes ut en min og "bermen".
Du opplever høy score trass i negative triggere, og det bunner vel i real formue da. De fleste av oss lever med negativ formue stort sett hele livet, evt. verdistigning på bolig tar vi ut i flexi-lån, svir av på biler eller ferier eller andre forbruksvarer som ikke styrker vår finansielle situasjon. Jo mer boligen blir verdt jo mer penger får vi ut.

Min og din situasjon er nok ganske forskjellig. Jeg har fortsatt negativ formue, har aldri toppet 800 i året og pga jobb, studier etc så har jeg flyttet mye. Det jeg gjorde når jeg oppdaget realiteten var å gå til det skritt å slette et enk som var et sovende selskap for å slippe å bli assosiert med økt risiko.

Får jeg positiv formue skal jeg jommen registrere et enk igjen. Inntil da så får jeg velge andre selskapsformer.