View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kunnskap nok?

Hywind er viareutvikling av første Hywind-turbinen som var plassert utanfor Stavanger, på 220m havdjup. Nordsjøen er stortsett rimeleg grunn, så 220m dekker svært store havområder i Nordsjøen.
Vis hele sitatet...
Viste jeg ikke. Da er det bare å bli med i neste lenkegjeng for den neste byggestarten av land-vindpark med god samvittighet. Så får en bare håpe at politikerne raskest mulig setter foten helt ned for nye landbaserte vindparker. Så får heller utbyggerne ta kostnaden med å bygge til havs om de ønsker å tjene penger på vind. Om ikke så kan de bygge ut i andre land.

Vindparker på land bråker så det er direkte plagsomt. Og den brumminga den rekker langt. Så områdene som bygges ut blir jo svært lite attraktive til fritidsbruk etter at byggingen er igang. Og noen parker skal jo langt til fjells der en knappest får lov å sykle på dh sykkel engang. Men kilometervis med anleggsvei og varige inngrep i naturen det tillater vi.

Kjenner jeg koker over hver gang jeg snakker om vindparker på land. Det er virkelig dårlig miljøpolitikk og meningsløst å gi kommersielle selskaper fortrinnsrett til naturen vår.
Sist endret av random67489; 9. juni 2019 kl. 22:20.