View Single Post
Trådstarter
9
Tusen takk for svarene så langt, her var det mye god informasjon noe jeg setter høy pris på

Kan starte med å nevne at jeg glemte å fortelle at begge dem to involverte er 18 og 19, ene personen gikk på skolen min men bytta mens den andre personen droppet ut for et par år tilbake å startet å jobbe (kjenner den ene igjennom den andre) så kan ikke kontakte barnevernet eller evt foreldre da dem sine foreldre kjenner til at dem driver med rus men det er lite som dem har prøvd på som har hjulpet.

Jeg har derimot snakket med dem begge det siste døgnet å ta kom det fram ganske mange perspektiver og meninger som kanskje kan hjelpe til med å ikke få dem til å gjøre det.

Jeg forstår at mange kanskje kan se på meg personlig som en veldig innpåsliten person, det er jeg også. Den ene personen som er involvert har hjulpet meg såpass mye så jeg tar gjerne å maser på dem to til dem trekker seg tilbake, så lenge dem ikke forsøker å ta heroin så er jeg fornøyd.

Mens derimot det vi snakket litt om var selvkontroll og at dem visste alt om hvilke mengder dem tålte og at alt kom til å være trygt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro på siden jeg vet veldig lite om narkotika da en liten joint fikk meg helt på tryne slik at jeg lærte meg holde meg unna.

Det jeg videre lurer på derimot er hvilke potensielle utfall som kan skje dersom dem prøver heroin? Jeg vet at en av dem involverte har prøvd speed, å ho hadde lyst til å ta det i noen dager etter første gangen men ho klarte å styre seg unna, den andre personen derimot driver med alt mulig på hverdagen så jeg tviler litt på at han eier noe form for selvkontroll oppi alt dette.