View Single Post
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Nå tenkte jeg at det blir ikke noe serlig høyere av å sette på en 15 sub til (4 fra før av) Så da burde man gå opp i størrelse. Nå det er sagt så er det sikkert fint å sette på en 8-12 sub for å få bedere lyd. Men vis man ønsker fullt spekter og ''penere lyd'' så synes jeg ikke at cv er rette veien å gå fra starten av mener jeg. Jeg tror uansett at man ikke hører den en 'uslell'' 8 eller 12'' når 4 15 jobber for fullt.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om jeg er enig med deg der, en skikkelig 12" sub hadde gjort seg for å få skikkelig punch i bassen, men ja, må være lit kraft i den, slik at den ikke drukner i blaffinga til CV høytalerne. Og selv om man ønsker mye bass, synets jeg det er mer trøkk og tøffere bass i Dali høytalerne mine, med en 12" dali sub, en det var i et sett med CLS 215, med nad en nad 216 blokk på hver høytaler, sammen med 2 stk 15" PA subber. Du mangler liksom den skikkelig deffinerte "punchen". Og etter erfaring får man heller ikke denne med større subber. Man får mer volum ja, til en viss grad mer bass, men det vil altid vere bass som mangler.
Men det er nå min mening. Og jeg har verken dine eller ts sine ører, så jeg aksepterer at andre annerledes lyd en meg.