Tråd: Aprilsnarr!
View Single Post
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av vidarlo
Eg tviler på at nso ville nekte meg å sette opp en tracker heilt ærleg... nFF står da foreløpig ikkje over norsk lov.
Vis hele sitatet...
Det er da strengt tatt ikke ulovlig å sette opp en bittorrent-tracker så lenge den ikke inneholder piratkopiert materiale?

Det var egentlig grunnen til at jeg var litt skeptisk til spøken med det samme. Et fåtall av brukerne her ser ut til å være klar over at det helt lovlig kunne gått an å opprettet en egen tracker i regi av nFF. En bittorrent-tracker behøver ikke inneholde piratkopiert eller lisensiert materiale. Hva med forskjellig freeware, trial-versjoner av programmer etc. som kunne blitt kategorisert slik at brukerne faktisk fikk nytte av dem? Eller kanskje filmer eller bilder som folk har laget selv, og gjerne vil vise frem? Det hadde vært en enklere måte å distrubiere forskjellig media man gjerne vil dele med andre her på forumet.

Det var en god spøk altså, og jeg var ikke en av de som sendte bilde med hårføner og greier, men det kunne faktisk gått an om folk var villige til å gjennomføre det. Ikke at jeg foreslår det, men jeg poengterer at det KUNNE gått an uten å bryte med forumets regler og Norges lover.