Tråd: Reltebon
View Single Post
Sitat av Ben10fly Vis innlegg
Vet noen hva Max dose av reltebon uten toleranse er? Sitter på et brett nå og har tenkt å oppnå optimal effekt uten at det er farlig. Hørt at det går Ann å blande det med coca cola for å fjerne ir greine å. Har noen noe peil på Max dose? Har ikke noe særlig toleranse
Vis hele sitatet...
Uten at jeg skal påstå dette med 100% legitim sikkerhet, så vil jeg tro at Reltebon er hakket tryggere å ta enn OxyContin/OxyNorm, ettersom gele-effekten til Reltebon uansett er inntakt (mere enn det potensielt kan være med OxyContin.

Det står oppført i Felleskatalogen og på pakningsvedlegget til disse medisinene at en fatal dose kan være på 60-80mg hos en opiat-naiv person. Men det er viktig å huske at dette varierer veldig fra individ til individ. Variabler kan også være hvor mye/lite næring man har inntatt, sykdom osv, men aller mest andre medisiner. Oxycodone er potensielt (stort sett alltid) livsfarlig å blande med Benzodiazepiner og andre CNS sløvende medisiner, som alkohol, GHB osv. Man øker betrakterlig risikoen for pustestans.

Jeg vil si at 10-15-20mg max er en veldig fin nybegynnerdose hvis du har tatt det et par ganger før. Hvis du aldri har tatt opiater/opioder eller lignende stoffer før som PF, Tramadol osv, burde du bli ganske så skev av bare 5-10mg. Husk det tar gjerne 2-3t før effekten inntar ordentlig. Lykke til