View Single Post
Har aldri tenkt tanken på å studere medisin så kjenner ikke til studiet, studiemodell eller hvordan eksamen løses. Men fra studiet jeg har tatt så kan jeg si at det faktisk ble vektlagt skriftlig fremstilling, akademisk språk/stil samt at en må holde tungen rett i munnen både med tanke på formen på det en leverer og ikke minst kilder. Slikt kan kanskje bli utfordrende, men helt sikkert mulig å få til.

Du virker veldig bestemt på dette, og du er alt sykepleier og føler du kan gjøre mer som lege. Da tenker jeg du har rett motivasjon og et veldig bra utgangspunkt. Og den indre motivasjonen vil nok hjelpe deg å studieløpet når det røyner på i lange eksamensperioder. Fordelen om du først kommer gjennom nåløyet må vel være at du ikke er avhengig av toppkarakterer på skriftlige eksamener.

Gjør forresten oppmerksom på at jeg ikke betviler dine evner. De fagene du nailet og fikk 6 på er for meg tøffe fag så all respekt for det.

Så håper jeg du klarer å løse dette med karakterer uten å ty til juks, mest for din egen del fordi du kan bli tatt. Er det noen fag du kan ta i tillegg til det du alt har som kan gi deg verdifulle tilleggspoeng? Vil du få tillegg for random årsstudium på høyskole/universitet? Mao er det andre veier for å nå det magiske snittet på 6.8?

Har du sjekket worst case scenario om du skulle bli tatt i juks? Offentlig godkjente sykepleiere må vel ha autorisasjon for å jobbe? Er det noe risiko i forhold til den?