View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av murloc Vis innlegg
Om noen er homofile, bi eller heterofil spiller i dagens samfunn svært liten rolle. Vi skjønner hvordan barn blir til, og vi trenger ikke naturens biologiske krefter for putte babyer inn i hverandre. Det interessante for meg er år mennesket gikk bort ifra sex som kun biologisk drift til ett mer planlagt opplegg. Heterofili er jo evolusjonistisk sett smart så lenge arten ikke skjønner hvordan dette henger sammen. Så snart man ser sammenhengen forsvinner dette.

For å ta gamle Hellas som eksempel. Kvinnen ble jo sett kraftig ned på, og kjærlighet til mannen var det som telte. Men barn fikk man jo like fullt. I gamle Hellas ble det jo derfor litt motsatt av hvordan det ble senere. Trolig fantes det svært mange heterofile som hadde sex med menn pga. press fra samfunnet.

Mye tyder på at mann allerede i jeger og sanker tiden skjønte hvordan dette med barn gikk seg til. Det er dessverre dårlig med arkeologiske beviser for dette og for seksualiteten til jeger og sankersamfunnet. Men hva med Homo erectus? Homo Habilis? Skjønte de dette? Åpenbart har menn og kvinner hatt sex med hverandre, men hvorfor? Instinkt? Lyst? Fornuft?

Homofili i dyreverden er jo f.eks et kjent fenomen, og ansees som positivt for flokken. Særlig om det er for mange av det ene kjønnet. Spørsmålet er interessant. Det som i det minste ER sikkert, er at stigma mot eller for homofili er menneskeskapt.
Vis hele sitatet...
Tror likevel at det er flere bi- og homofile som kun har sex med det motsatte kjønn i dagens samfunn pga stigmatisering av homofile enn det var heterofile som hadde sex med gutter\menn i gamle Hellas. Det gleder det meg å lese innlegg som dette fra personer som jeg åpenbart får inntrykk av er ressurssterk og over gjennomsnittet smart. Det betyr mer enn dere tror - selv om dette bare er et forum på internett.

Off topic: Jeg er selv en mann på 26 år som er skjult bi- homofil. Siden jeg var 10-12 år lurte jeg meg selv til å tro at jeg bare var biseksuell og at dette var noe som skulle gå over. Jeg er langt fra stereotypisk homofil og er mer maskulin enn de fleste jeg kjenner. Likevel har dette "problemet" - som jeg oppdaget smygende i veldig ung alder - gjort livet mitt tøffere enn det kunne ha vært. Har slitt med depresjon de siste 10 årene hvor det har vært episoder som kunne fått fatale følger. Jeg har vært X-kriminell (hasjsalg på relativ stor skala). Jeg har dårlig forhold til familie da jeg har en ganske konservativ far. Jeg har kuttet ut store deler av nettverket mitt delvis på grunn av holdninger til enkelte og delvis på grunn av depresjon.

Min erfaring er at ting ikke er så svart-hvit som man kanskje tror. Jeg har f.eks kun hatt sex med menn som omtaler seg selv som biseksuelle og lever i heterofile forhold. For min del er jeg helt sikker på at dette ikke er noe jeg har valgt selv. Det ironiske med det hele er at jeg er ganske autoritær av natur og gir som regel faen i hva andre synes. Og i 2017 er det kun idioter som er homofober på lik linje med rasister (da mener jeg ekte rasister - ikke de som bare stemmer blått). Likevel er dette noe jeg ikke klarer å akseptere selv - uansett om alle de personene som inspirerer meg og jeg ser opp til ikke bryr seg om legning. Spørsmålet om jeg snart skal få meg kjæreste blir stilt oftere mtp alderen min og samtidig lurer jeg på om jeg klarer å leve i et heterofilt forhold livet ut. You are your worst enemy I guess..
Sist endret av Myoxocephalus; 8. april 2017 kl. 06:42. Grunn: quotefix