View Single Post
Sitat av Beron Vis innlegg

Samtidig. Hvis man ser rent biologisk på det så skulle man tro at hvis det kun er genetiske komponenter som fører til andre tiltrekninger enn hetrofili så burde denne komponenten bli mer og mer "vannet" ut gjennom naturlig utvalg fordi sjansen for at man fører sitt genmateriale videre gjennom å få barn vil være lavere.

Min mening er at det er godt mulig at det finnes en viss biologisk komponent, men at den miljømessige påvirkningen dominerer.
Vis hele sitatet...
Medfødt behøver ikke å bety arvelig.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Jeg tror absolutt på at det er ekstremt vanskelig å leve med en vrangforestilling der man tror at man egentlig er jente eller at man egentlig burde fjerne en fot, jeg tror det er helt for jævlig og jeg føler med de personene som sliter med dette. Men med det sagt så tror jeg det er feil vei å gå og la de leve med de vrangforestillingene. Det er ikke så vanskelig å vite hvilket kjønn du har, det handler rett og slett om hva slags kromosomer du har. Om du tror at du har andre kjønnskromosomer enn det du egentlig har selv etter en eventuell test som beviser at du er gutt/jente så trenger du behandling:
Vis hele sitatet...
Dette burde det jo være mulig å finne ut av. Folk som opplever seg født i feil kropp og gjennomgår kjønnsskifte - har de det gjennomgående bedre eller dårligere etterpå? Gidder ikke google det nå, men tallene for selvmord (-sforsøk) for ungdommer med denne diagnosen er helt forferdelig høyt. Hvis det er slik at de blir mer lykkelige og harmoniske og fungerer bedre i livet av å bytte kjønn, hvorfor i all verden skal du mene at de burde la være? Av hensyn til den allmenne seksualmoral?

BDD er en helt annen diagnose, så det er ikke vits i å blande det inn i diskusjonen.
Sist endret av entropi; 7. april 2017 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.