View Single Post
Trådstarter
48
Jeg har vært schizofren og det tok år før jeg ble 100%
Hadde sterke vrangforestillinger og hallusinasjoner. Sleit med seksualitet; legning, kjønnsidentitet, og sexavhengighet + rusavhengihet, spiseforstyrrelser og var sterkt religiøs

Samtaleterapi hjelper ikke så syke mennesker. Her må slektninger og venner på med høyttaler i øret (Parent-child interaction therapy). Et tverrfaglig team sitter på andre enden og bestemmer hver eneste håndbevegelse og settning som blir sakt. Et stort skuespill. På forhånd intervjuer de hver eneste person du har hatt omgang med gjennom livet for å systematisere hver eneste hendelse av betydning.

De har full kontroll over elektronikken til pasienten, hvor nettaviser, sosiale media blir infiltrert og psykologisk riktig matriale postet. De har også god oversikt over TV-innholdet og slektninger blir fortalt når de skal bytte kanal. Skjult kamera og mikrofoner er i alle rom, de følger med på hvert eneste mikrouttrykk kroppen gir fra seg og lytter til pusten.

Internettpostene og inntrykkene du har opplevd gjennom dagen gir mening når du først legger deg til å sove. Når du havner i REM starter hypnotiseringen og de kontrollerer hva du drømmer. Bevisste tankeprosseser er mer eller mindre borte, så de kan gå dypt tilbake i fortiden og endre hendelser til det positive, også kjent som neurolinguistisk programmering.

Det jeg lærte gjennom prossesen var at alle diagnoser (untatt neurologiske feil) eksisterer kun i hodet. Jeg måtte vite at jeg var frisk. Jeg husker jeg tenkte: Hvis jeg ikke klarer å VITE at det kun er en vrangforestilling vil jeg være "her" (det var et mareritt i våken tilstand) for alltid. Når jeg sier VITE, så mener jeg det. Du må føle det i hjertet og magen. At det er riktig for deg, du er ikke jente, eller gutt. Du er ikke bifil, homo, eller hetero. Du er ikke psykopat, narssisist, sosiopat. Du har ikke ADD eller ADHD. Du er ikke synsk eller religiøs.Du har menneskelige følelser og har gjort feil - akkurat som alle andre. Du er deg selv. Du er DU.

Enkelte vrangforestillinger var syykt vanskelig å bli kvitt, til eksempel jobbet jeg med seksualiteten min fra jeg stod opp til jeg tenkte meg i søvne. Hver eneste dag i 1 år før det begynte å løsne og jeg kjente på aksept. 1 minutt om dagen, 5 minutter, 10 minutter, en episode prison break, to episoder osv... Til slutt kan jeg si at legning er no bullshit. Det eksisterer for vi lar det. Jada, jeg blir seksuelt opphisset -- når jeg vil, med hvem jeg vil. Så enkelt. Enkle er ofte det beste.

Nå vil antagelig mange analysere meg.. Kanskje det er en vrangforestilling jeg har. Sorry mac, jeg er friskmeldt. Kanskje jeg alltid har vært homo eller bifil, nope. Eller hetero? Niet. Helt fram til jeg var 22 hadde jeg INGEN, nada --seksuelle lyster for damer. Nå har jeg det. Bifile som du vet, "de dreier ofte mot den og den fila"... Jeez. Enkle er ofte det beste. Og hva om jeg har blitt bifil da, rest my case - jeg var jo homo. Eller er det også en regel nå at "if you go bi, you will allways bi" eller? Næh :P

Grunnen til at jeg skriver dette er for å gi håp til andre som ikke ønsker å identifisere seg som homo, lesbe, bifil, queer, "whatevvaaa". Fint om du vil det altså, det er deg ingenting galt med det!! Nothing. Jeg ønsker ikke det, jeg vil kun være Meg. Dukker det opp en kul dude, javisst. Eller ei digg dame, dønn! Neida. "Jeg venter på den rette" Hadde bare noen forklart essensen av det jeg prøver å formidle -- da jeg var 14.. Feeew, jeg hadde sluppet så mye crap.. For en ting er soleklart: Det å være skeiv i Norge er faan ikke enkelt. Respekt <3 ;'') Bedre enn Russland... Selvfølgelig! Putin my glasses on 8-) *cheers queers*
Sist endret av eublem; 7. april 2017 kl. 05:19.