View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om folk vil være homofil så skal de bare peise på for min del. Men å kunne velge sitt eget kjønn syns jeg er ganske på vidda, og jeg mener at vi burde behandle transsexualitet som en psykisk lidelse. Jeg ser null forskjell på en mann som mener at han egentlig er en kvinne, og en mann som mener at han egentlig er en traktor. Man kan rett og slett ikke bli noe man aldri er, og hvilket kjønn du er handler om kromosomer og kroppen din, ikke hva du føler.

At vi lar transexuelle operere bort kjønnsorganene sine syns jeg er helt sykt. La oss si at jeg er overbevist over at min kropp egentlig bare skal ha én arm og at det har plaget meg i mange år; skal vi da gjøre det lovlig i Norge å gjøre en operasjon på meg der vi kutter av den ene armen? Eller skal vi kanskje prøve å fikse meg noe hjelp?

Hvis det faktisk er lov å kutte av en arm på folk uten videre så må jeg nesten bare gi meg, men samtidig så burde jo dét også være lov om folk får lov å total-ødelegge kjønnsorganene sine pga vrangforestillinger om kjønnet sitt.
Vis hele sitatet...
Egentlig så er alt det du kommer med her motbevist. Det var en psykolog med navn John Money, som hadde den samme idéen som deg. Så var det en gutt, som ved et uhell fikk skader på tissefanten sin under et kirurgisk inngrep. Så John så en mulighet til å bevise sin idé. Ballene og snurten ble fjernet, og en vagina ble senere lagd istedet. Mens John sto for terapi/hjernevasking, om at gutten egentlig var jente. Dette pågikk til han var 14 år, der han stort sett bare var ulykkelig. Så klarte ikke foreldrene å holde på denne hemmeligheten lenger.

Han bestemte da seg for å bli gutt igjen, og foretok en operasjon. Men hans liv ble alt annet en lykkelig uansett. Og sammen med at broren døde av overdose ++, så ble det mere enn han kunne håndtere.
Hele greia endte med, at han blåste hodet av seg med ei avsagd hagle den 4. mai 2004.

Ellers så har jeg en transseksuell venn. Og jeg kan love deg, at det er alt annet enn lett!

Og som Myoxo er inne på, så er det å ha et "fremment lem" faktisk en diagnose. For noen har det fremmede benet blitt så ille, at dem har ringt sykebil, lagt benet over jernbanelinja og ventet på toget.
Noe sier meg, at dette ikke bare er en vranforestilling!..
Kanskje du heller burde søke mere kunnskap innen dette, for å bli kvitt noen vrangforestillinger?