View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om folk vil være homofil så skal de bare peise på for min del. Men å kunne velge sitt eget kjønn syns jeg er ganske på vidda, og jeg mener at vi burde behandle transsexualitet som en psykisk lidelse. Jeg ser null forskjell på en mann som mener at han egentlig er en kvinne, og en mann som mener at han egentlig er en traktor. Man kan rett og slett ikke bli noe man aldri er, og hvilket kjønn du er handler om kromosomer og kroppen din, ikke hva du føler.
Vis hele sitatet...
Tjah, det kan du si. På den annen side - hva er vitsen med å ha et juridisk kjønn, for eksempel? Personnummeret ditt avslører hvilket kjønn staten mener at du har (det kan endres), men siden menn og kvinner er like for loven, hvorfor er da dette nødvendig informasjon å stemple i alle offentlige dokumenter? Genene dine avgjør også hvilken hudfarge du har, men det er ingen som noensinne har hevdet at din hudfarges rbg-verdi skal være en del av personnummeret ditt. Hvorfor er juridisk kjønn overhode en greie? For legen kan både hudfarge og kjønnsorganer være relevant informasjon, men for dommeren og tolleren er det ikke relevant informasjon.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At vi lar transexuelle operere bort kjønnsorganene sine syns jeg er helt sykt. La oss si at jeg er overbevist over at min kropp egentlig bare skal ha én arm og at det har plaget meg i mange år; skal vi da gjøre det lovlig i Norge å gjøre en operasjon på meg der vi kutter av den ene armen? Eller skal vi kanskje prøve å fikse meg noe hjelp?

Hvis det faktisk er lov å kutte av en arm på folk uten videre så må jeg nesten bare gi meg, men samtidig så burde jo dét også være lov om folk får lov å total-ødelegge kjønnsorganene sine pga vrangforestillinger om kjønnet sitt.
Vis hele sitatet...
Waddayaknow, det er faktisk en greie...
https://en.wikipedia.org/wiki/Body_i...ntity_disorder
Det ser heldigvis ikke ut til å være et omfattende problem, da.
Sist endret av Myoxocephalus; 6. april 2017 kl. 16:18.