View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
@ Don Aqua: jeg ser denne DB-videoen at the moment, og mitt inntrykk er at det er mange muslimer der, men at det absolutt kunne ha vært flere. Hvor får dere fra at mange muslimer ikke møtte opp?

Jeg tror alle dere, wintip, DonAqua samt TS, tror de fleste muslimer bruker sterkt nsymbolske religiøse klær. Mange kvinner, og særlig menn, ..har ikke noe som helst antydning til hverken skaut eller skjegg, ..og de er likefullt muslimer så mye som de med full hijab eller trimmet helskjegg.
Kan dere ikke bare innse at muslimer også, som andre typer religiøse mennesker, kan være vel så moderne som ikke-religiøse mennsker?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke spesielt kontroversielt å innrømme at den jevne nordmann og den jevne muslim i Norge skiller seg utseendemessig fra hverandre på flere måter enn klesstil. Jeg anslo ut ifra hvor stor andel som så etnisk norske ut. En eventuell seleksjonsbias ville nok uansett slått ut andre veien, altså økt den antatte andelen muslimer, ettersom det er langt større etnisk diversitet blant ikke-muslimer i Norge enn blant muslimer selv.

Men jeg sier ikke at estimatet mitt må stemme. Det kan godt hende det var mange flere muslimer der, men foreløpig har jeg sett flere grunner til å ikke tro det enn til å tro det.


Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hva sier du? Ikke nok muslimer, eh??

Vil du ha hele Groruddalen ned til Synagogen
Vis hele sitatet...
Hva med f.eks. 3000? Samme antall som gadd å gå ut i vinterkulda for å protestere mot tegninger i 2010. Det hadde vært en god start. For å sitere en muslim og genuin reformist Maajid Nawaz:

"[..] In the same week, in the same week that thousands of girls had been enslaved and raped in Nigeria, and in Syria, and in Somalia, and 21 coptic christians were beheaded, and there is an attempted genocide against the Yazidis, we choose to protest - against cartoons."


Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Jeg har ihvertfall inntrykk av hvilke situasjoner den jevne såkalte islamkritiker faktisk fokuserer på.
Vis hele sitatet...
Hvilke situasjoner er det? Og hva skal "såkalte islamkritiker" bety?

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Anekdotiske "bevis" hjelper ikke en eneste dritt, hverken fram eller tilbake.
Vis hele sitatet...
Sånn flaks at jeg ikke forsøkte meg med anekdotiske bevis, da! Det jeg derimot kom med var en video som jeg mener, og tydelig presiserte, at kun kan brukes til å indikere noe.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Du har ikke her bevist noe som helst, og dét faktumet at en muslimsk ungdomsorganisasjon i utgangspunktet tok initiativ til denne "ringen" er mer enn nok bevis på muslimenes prioriteringer.
Vis hele sitatet...
Det er et bevis for en viss andel muslimers prioriteringer, ja. Dessverre er det mye som tyder på at den andelen ikke er særlig stor.

La meg spørre deg: Er dette, og dette, og dette, og dette også "mer enn nok bevis" på muslimers prioriteringer, eller er det bare de gangene det passer inn med din virkelighetsoppfatning?

Rettelse: Formulerte meg litt uheldig. Med "den jevne nordmann" mente jeg altså "den jevne etnisk norske personen". Mente altså ikke å insinuere at muslimer ikke kan være nordmenn. Det kan de selvfølgelig.
Sist endret av DonAqua; 25. februar 2015 kl. 03:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.