View Single Post
Jeg vil nesten gå så langt å si at å klandre norske muslimer for ABB sine handlinger er som å si:
"Jeg har forståelse for handlingene til ABB, han hadde et godt motiv siden norske muslimer har disse holdningene som de helt klart må ta tak i og disse må forandres, ellers kommer det en til ABB til for å ta dere."

Det at visse innvandrer grupper i Norges gjeng og undergrunns miljøer kan være en faktor i hvorfor han gjorde det han gjorde er nok tilfellet, men da burde vi rette vel rette fokus mot gjengene og familiene deres ikke islam? Så prøve å finne en løsning, kanskje i retningen i å prøve og sysselsette disse familiene så de ikke behøver å lange sjall, rane skole elever og kjøre privattaxi for å få mat på bordet.
Norsk innvandring og integrering politikk derimot er noe å rette en finger mot, ting var absolutt ikke lagt til rette for en innvandring av denne skalaen.

Islam.. ja islam. -
Kan vi ikke rive løs å skille islam fra muslimske mennesker?
Er du født i India så vil du mest trolig bli oppdratt til å tro på Shiva, er du født i bibelbelte i USA så blir du mest sannsynlig oppdratt til å tro på Jesus eller Jaweh, om du er født i Syria så tror du mest trolig på Allah, eller
hadde du vært født i antikken tid i Hellas så hadde du helt sikkert trodd på Zeuz.

Velger disse menneskene å tro på akkurat det samme, eller blir de oppdratt til å tro det samme?

Landets kultur og religionene det følger former hva du skal tro, ikke folkene som allerede har blitt oppdratt til å tro akkurat det de tror fordi ble født akkurat der de ble født.

Så, ser vi bort fra folket og mot Islam så ser vi mange morbide holdninger mot blant annet kvinner, homofile og ikke troende, samt helt grusome straffe metoder som går ut på tortur i variert grad.
Hva disse religiøse holdningene har gjort med hele landets kultur og deres innbyggere er både trist og skremmende.

Til trådstarter så synes jeg at flere muslimer burde møte opp i protester som dette.
Det at de muslimske ekstrimistene også får motstand av andre muslimer må jo ha en godt effekt for å minske antallet som velger å gjøre bisarre ting i Allahs navn?


Uansett livssyn så er det viktig å si ifra når mennesker blir skutt og drept for å tegne en mann med skjegg.